Startsidan

Ellabus 16 månader

Skrivet:    ·  Allmänt
Tänkte mig på en liten update här, 16 månader. Vad hände med den lilla lilla Ella som kom 5 veckor tidigare än vi räknat med? Plötligt har hon passerat 2 år och är en stor tjej. (eller, kommer alltid vara min lilla tjej, men ah)
Ella är fasen alltid glad, och även om humöret svajar ibland som envis 2-åring så går det snabbt över och sen är det samma glada tjej igen. Skulle kunna kalla henne stormysarn, hon som älskar kramar, sova nära, sitta nära och hålla hand. Närhet är hennes nummer 1. När hon va pytte kunde jag ändå längta efter att sova själv, sitta själv ah ni fattar. Men nu älskar jag att hon har så mycket kärlek i sig. Sån fin egenskap!
Pratar, pratar & pratar! Så roligt att lyssna. Härmar allt man säger och bygger hela meningar. Inne i en period nu där hon sover rätt mycket och äter lite mindre. Men allt går i persioder tycker jag. Nåt hon alltid är sugen på dock är klämmisar, blåbärssoppa, nyponsoppa mm. Allt flytande, haha.
 
Gillar glass mest av allt i hela världen men är inte så förtjust i bakverk, tårta och bullar. Hårda kakor kan funka. Aldrig ätit godis, det ska vi försöka hålla på så länge det går.
Gillar att duscha och bada men inte att få vatten i ögonen, så tvätta håret får man passa på att göra när hon har fullt upp med att hälla och leka med vattnet. ;)
 
Både Noah och Ella har kommit i en stark vilje period. Haha.
Vissa dagar säger dom nej till det mesta även om man ser att dom vill säga ja.
Och det kan bli lite motstånd när det ska tvättas händer eller när kläderna ska på. Såklart, dom är ju 2. Men det går ofta över lika snabbt som det kom och går ofta lätt att avleda (än så länge) .
 
Tar oxå efter allt som den andra gör. Ella har sett nån på föris som blir arg och kastar saker. Plötligt en dag så säger hon.
-"Ella arg"
-Jaså, varför är du arg?
-"Mmmm arg jag. Kasta saker"
Helt lugnt säger hon det här, rynkar pannan och sitter kvar. Verkar inte alls speciallt arg eller verkar inte alls vilja kasta några saker. Svårt att hålla sig för skratt då.
 
Våra små älsklingar! <3 Älskar mer och mer för varje dag! Hur är det ens möjligt?
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR