God morgon! ☀️

Skrivet:    ·  Allmänt

Sitter på altanen och njuter av en kaffe i solen!

Grabbarna ska snart iväg och spela golf och vi ska nog bara mysa hemma i solstolen! Så härligt här!
E-Type va proppat, nästan för mycket folk men vi fick se första låten och fick dansa lite! En sväng till hamnmagasinet blev det oxå!
Gårdagen bjöd på sol, något trötta och bara så skönt att få hänga, utan krav!
Lite sol, lite film, lite häng! Och plump, det nya! Och jag tog hem gårdagens spel!
Bäddade med madrasser och täcken och myste framför Torsk på Tallinn och somnade skapligt. Fullkomligt älskar livet med våra bästa vänner!

God förmiddag från Linnévägen

God morgon!

Sitter på altanen och myser med en kopp kaffe. Foppa gör ett ärende på stan och grabbarna är på golfbanan! Tjejerna leker inne. Livet här!
Igår skålade vi i bubbel och grillade burgare. Senare blev det en del omgångar plump och lite bad för grabbarna! Så sjukt mysigt här och nu ska vi lixom bo här ett tag! Bästa vännerna!
Jenny va nyss här och jag gjorde henne bröllopsfin i håret, lite lockar och en fin uppsättning! Blev så bra!
Ikväll blir det barnfritt och kanske en sväng ner i hamnen, hoppas på en fin kväll och lite kvällssol! ☀️

MORNING

God morgon!

En planerad kväll i hamnen blev istället hemmamys & film. Ibland blir det ändrade planer helt enkelt. Men det va mysigt att komma hem och få en sån extra bonuskväll bara han och jag! <3
Och hamnen finns ju kvar.
Somnade rätt tidigt om man jämför med kvällen innan i svalsta (02.30) och imorse smög jag upp och tog mig en svettig skön start på dagen! En timme bara för mig! Väl investerad tid. Och det bästa är på morgonen innan frukost, då har man hela dagen kvar sen! Lyx! Sen har jag alltid älskar morgonpromenader.
Nu blir det dusch och frulle på balkongen, hoppas solen kommer fram snart men just nu droppar det lite.
Idag flyttar vi hem till familjen Lindblad oxå! Stannar helgen och sen säkert i början av veckan oxå, ska bli SÅ mysigt!! <3

Svalsta ☀️

Underbara familj!

Hänger i solen i svalsta och bara är, det är så man jobbar här, man bara är, njuter av dagarna och känner sog som hemma! <3
Igår bjöd vi alla på grillat och när familjen om hem från Kolmården va maten nästan klar. Färskpotatis, sås och fläskfilé. Ett glas rosse i kvällssolen och sen lite plump. Satt uppe till halv tre och myste på altanen.
Imorse blev det morgonkaffe i solen och sen drog jaha Palstorp. Så skönt! En timme med bästa Foppa i lurarna! <3

Hela dagen i solstolen! Underbart! ☀️

Semme

Skrivet:    ·  Allmänt

Så härligt! Just nu bara solen som fattas! Men om vi njuter! Sitter på balkongen nu, fått sällis av finaste Josse efter en långrunda på piren! Frulle intagen och många koppar kaffe!

Gårdagen bjöd på kubb, grillat och häng hos mamma & pappa. Syster och killarna kom ich vi fick känna på hur det faktiskt kommer bli nu när dom äntligen flyttat hem till Sverige! Årsta är ju bara en timme bort! Sån lyx att ha dom nära! <3
Jag körde igår och Jimmy fick ta några bira. Rullade hem efter 23 nångång!
Tack för så mysig kväll!
Udag softar vi mest, ska ner mot stan och sen fylla på kylen lite.

Måndag & semester

God morgon! ☀️

Precis släppt av Josse efter 75 minuters prom ihop! Bästa starten!
Gårdagen bjöd på svettig pump och sen grill på balkongen. Somnade i soffan sen, mysigt efter en FIN helg och start på TRE veckors semester!
I em kommer Linnis & pojkarna till m&p och det blir  kubb, kramar och grillat! Ska bli så kul att ses igen och nu bor dom i Sverige så nu kan man ses ofta! Det är jag inte van vid! Lyx!

Nu frulle med min Jimmy på balkongen! <3

Grill i svalsta

Vilken dag och kväll!

Åkte ut till svalsta vid 14, fick ett glas rosse och satt på altanen hela dagen, grill på kvällen och lite spel! Lite foltboll och massa skratt! Så sjukt mysigt! Verkligen älskar att vara där ute, har fått världens finaste familj! Lycka på den! <3

Frukost i solen och sen åkte vi hemåt, vidare till golfbanan för Jimmy, nu ska han spöa min papps medans jag och mamma myser i solen! Härliga semester!

Piren

God morgon sommar!

Hur underbart att vakna till strålande sol och blå himmel!?
Somnade tidigt igår, tidigt för att va fredag allafall. Jimmy somnade i soffan och jag försökte verkligen, men att väcka honom är nästintill omätligt! Han kröp ner hos mig vid 04 sådär! Vaknade pigg och fortfarande mätt efter tapasen, grillade färskpotatis och räkor på grillen och vilken hit! Potatis! Så gått!

Tog mig upp och ut på en skön morgonprom på piren! Kan va bland det bästa jag vet! Helt ensam, till skillnad från pankisarna som tydligen startat nån fisketävling. Men så vackert! Och klart bästa starten på dagen!
Snart dusch och frulle på balkongen, sen åker vi nog ut till familjen i Svalsta och hänger i solen. Jimmy & Jontan ska golfa lite. Säkert grill ikväll och fira lite mera semester! ☀️

Semester!

Helt magisk känsla!

Jag går på semester igen, med min Jimmy!
Åter 14 augusti! Sådär ja!
Men kändes oxå lite sorgligt att lämna min sommartjejer, nåt speciellt när jag lär upp, jag har från start sett till att dom här drivna och utåtriktade tjejerna har lärt sig allt, utvecklats till så kunniga och bra säljare! Så stolt! Jo faktiskt, det får man säga!
Trivs så jäkla bra på jobbet! Lycka att få jobba med dessa fina människor!
Lunchade med fina Gunilla på ÄT!
Checkade ut från jobbet och cyklade hem i sommarvärmen, åkte och handlade och har spenderat kvällen på balkongen med bubbel!
SEMESTER!! <3

Sitter kvar och väntar på räkorna som ligger på grillen, tapas ikväll!

FREDAG

Skrivet:    ·  Allmänt

Fredga mina vänner och inte vilken fredag som helst! Semester väntar! Igen!!

Så lyxigt att få den här känslan igen, bästa!
Tokfnitter här på jobbet och dagen började med Fredagsfrukost med bästa kollegorna!
Alltså jag är så TACKSAM för att jag har dessa underbara kollegor! Det är så kul att gå till jobbet, alltid, mycket tack vare just er! <3

En kväll i hamnen

Skrivet:    ·  Allmänt

En helkväll i hamnen med brudarna!

Så himla bra kväll! Käkade lite caesarsallad vid 19, ett glas rosse och vips va klockan massor och proppfullt med folk! Träffade massor med folk jag inte sett på länge, fick kramas och uppdatera! Så kul! Cyklade hem vid 23 efter en bra kväll! Tack brudar!!

Morgon prom ☀️

Skrivet:    ·  Allmänt

Ställde klockan och va så nära att somna om, men så tog jag mig upp allafall och jäklar vilken start på dagen jag fick!

Helt vindstilla och spegelblankt vatten, nästan ensam på piren bortsett från några fåglar.
M A G I S K T
Så värt att ställa klockan lite tidigare och få ut maximalt av dagen!

Jobb till 16 och ikväll ska vi ner i hamnen en sväng, bokat bord på Hamnmagasinet för ett glas och lite ceasar. Blir nog fint i det här strålande vädret! ☀️
Blir dock inte så sent för mig, jobbar ju imorrn men en sväng allafall!
Ha en fin dag nu!

Uteträning!

Skrivet:    ·  Allmänt

Utepass i hamnen! Så roligt verkligen! Solen sken och svetten rann! Combat med bästa Lotta! Jag och Natta körde järnet!

Nu sitter vi på balkongen och myser i solen! Grill ikväll! Fina fina kväll! <3

God morgon onsdag!

Underbara väder!

Trötta imorse, stackars min älskling som kom hem efter 22 igår. Blev inte många minuter i sängen innan vi somnade.
Upp och hoppa! Onsdag och halva veckan gjord redan! Snart ledigt igen! Hoppas bara att värmen och solen stannar kvar till nästa vecka, ser inte så lovande ut nu men håller alla tummar för fint väder på semestern!
Idag lunch med mamma! <3

Pysslarkväll

Skrivet:    ·  Allmänt

Efter en snabb dag på jobbet fick jag njuta nån timme i eftermiddagssolen på vår älskade balkong! Tog mig ut på en prom på piren och slutade med 1,5 timme. Stannade och handlade lite på vägen och hade Foppa i lurarna nästan hela rundan! Så skönt!

Duschat och gjort inpackning, rakat benen och målat naglarna. Nu blir det kycklingwok (år sen!!) levde typ på det innan jag träffade min mästerkock! Jimmy kommer sent ikväll så ska äta framför Playmakers! Haha passar på när mannen inte är hemma!
Ha en skön kväll! <3

170718

Skrivet:    ·  Allmänt

God morgon soliga tisdag!

Så mycket lättare att gå upp när solen skiner och att cykla till jobbet genom hamnen under klarblå himmel! Det är fint det!

En dagens! Ha en fin dag nu! <3

18.20

Hallå!

Står på bandet och är snart klar för idag! Pump mes Natta och 30 minuter på bandet som avslut. SÅ skönt! Men vad jag skakade i benen efter andra benlåten, galet!
Fin dag som ska avslutas med lite grill på balkongen i kvällssolen! <3

Måndag igen!

God morgon måndag!

Hoppar in på jobbet då och kör på en snabb vecka innan vi tar tre veckors semester till!
Känns ändå helt okej!
Klänning dagen till ära! Hinner förhoppningsvis med lite pump med Natta efter jobbet. Ha en fin måndag!

HOME sweet HOME

Skrivet:    ·  Allmänt

Hemma i Sverige igen! Helt underbar resa! På alla sätt med den bästa i mitt liv! <3

Landade sent men sov allafall en fem timmar.
Frukost på balkongen, tvättade lite och åkte förbi m&p och kramadepå killarna!
Sen vidare till svalsta och här är vi nu!
En helkväll med alla syskon och Stella & Vince. Så mysigt! Ett glas rosse i kvällssolen.

Livet! Men imorrn är det jobb igen! Men det känns okej sen går vi på semester igen!
Ha en fin söndag!

En vecka i värmen

Hej fina!

Fredag och avresedag! Ligger just nu på sängen och vilar lite efter frullen. Värmen tar och enda stället med svalt ac är just här på hotellrummet. Det har blivit en grad varmare för varje dag, och mindre vind. När vi kom va vågorna höga nu är det nästan vindstilla.
38 grader på dagarna och kvällarna snittar vi en 29-30. Har nog aldrig varit med om så hett! Plaskar i havet på luftmadrassen hela dagarna och njuter av att ligga under parasollet. LYX!
Hotellet är så fint och vattnet så klart. Ätit fräscha måltider, till lunch mycket tomater och tzatziki, lite fetaost och till middagarna har det blivit souvlaki men mycket vego. Mest kalla sallader som går hem i värmen. Lite bubbel på kvällarna och ett gäng Yatzy har st blivit. Den stunden, efter en heldag på stranden när vi sätter oss i skuggan på balkongen med ett glas och lite salt, kroppen skriker efter salt i värmen, och spelar Yatzy tills det är dags att duscha inför middagen. Livet på en pinne med min älskling! <3

Vilken vecka vi haft! Bara få njuta av allt tillsammans, koppla bort jobb och annat och bara vara med varann!
Planet lyfter ikväll så hemma på Arlanda 02.30

Nu ska vi ner och bada! Vi hörs! <3

KRETA

Hej fina!

Nu är vi här! I ett hett Grekland, på ett fint hotell precis på stranden. Vi har några meter till havet från balkongen och på nätterna hör man vågorna. Helt underbart!
Rummet är stort, hotellet känns lyxigt och stranden previs så fin som på bilderna. Vattnet svalkar vilket är tur för den här värmen är inte och leka med! Hothot! Men under parasollet några timmar om dan och en massa bad! Tar lite promenader på mornarna när vi känner för det, tom fått med Jimmy ut innan frukost. Skön start och här räcker 30 minuter, stekhett redan vid 9!

Livet här!
Äter mycket tomater och tzatziki, dricker bubbel och spelar Yatzy och framför allt bara njuter av varandra!
Semester med min kärlek! <3

På plats!

Äntligen på plats!

Vaknade 7.30 och lät Jimmy sova lite. Tog mig ut på en promis och gick piren idag igen! MN tröttnar aldrig! Så himla härligt!
Gick förbi båtarna och det doftade kaffe, där sitter dom, semesterfirarna på sina båtar i miljonklass och dricker sitt morgonkaffe. Fick sån semesterkänsla!
Ljuvligt!
Frulle på balkongen och sen packa det sista  och nu är vi uppe på Arlanda!
Hörs under veckan! <3

SEMESTER!

Vilken känsla!!

Fick världens finaste mail av Stina innan jag gick, åh va sånt värmer! Bästa chefen man kan ha!
Fyndade rnen jeanskjol och cyklade hem! Ute på pw nu, med musik i lurarna och sånt lyckorus i kroppen! Packa lite, mysa runt hemma och lite kyckling på grillen väntar! Kanske fira med lite bubbel oxå!

Älskade semester! <3

Sista dagen innan semester!

God morgon fina!

LITE lättare att gå upp idag, strålande sol och sista jobbdagen innan första semesterveckan!
Imorrn åker vi! Fick ju äntligen en tid hos frissan och en tid imorse 08.00 va jag hos Maria Wallin på Mobergs. Så proffsig! Och även om salongen i sig känns lite oldstyle så är det lite mysigt ändå och det verkar vara hög klass på kunskap och kompetens, vilket är det viktigaste! Lite uppfräschning! Känns så skönt!
Nu jobb till 16 sen SEMESTER!!
Frukost & kaffe!

Promis & Kvällsmys

Skrivet:    ·  Allmänt

Bytte pumpen mot en skön pw. Kände mig inte riktigt på topp idag, men mest trötthet tror jag. Vågade inte riskera nåt så valde bort pumpen, jag som hade sett fram emot det massor ju. Och två pass på en vecka hade varit gött inför semestern. Men en skön promis gjorde susen!

Nu tar vi kväll! Tvättat och fixat lite hemma, nu sitter vi på balkongen och grillar lite. Vädret, ena stunden sol andra regn. Typiskt sommar i Sverige! Känns inte helt fel att åka ifrån!

En onsdag

Skrivet:    ·  Allmänt

God morgon fina! Onsdag och en solig onsdag! Härligt att cykla till jobbet utan jacka!

Vaknade 7, helt slut, skyller på snoozen. Man blir oftast tröttare av att ligga kvar och somna om. Eller så har jag helt enkelt ställt in mig på att semestern är här om T V Å dagar! Tror inte jag har fattat än, att om några dagar ligger vi på en strand i Grekland! ☀️
Jobb jobb, lite Bodypump, kanske med Josse, sen lite fix och tvättning ikväll. Jimmy ska iväg och fiska med Johan så jag är själv några timmar. Hoppas kunna få lite gjort, packa lite och så. Ta hand om hemmet lite skulle oxå behövas..

Men ni, ha en fin dag! <3

Lunchdejt & en kväll i svalsta

Skrivet:    ·  Allmänt

Lunchade med bästa Ronja & Stina, alltid lika mysigt och en timme bara flyger iväg! Har så mycket gemensamt, lite samma liv fast ändå inte, samma värderingar och samma inställning till livet. Härliga tjejer!

En sväng till svalsta med lite hämtmat blev en helkväll. Mysigt och spontant. Men kycklingsallad på pizzeria, nja. Ingen höjdare ikväll! Inte alls. Men Jimmys pizza smakade bra såg jag! Det är väl så, på en pizzeria ska man äta pizza.
Hemma nu! En stund i soffan innan vi tar kväll!

Nära nu!

God morgon!

Somnade skapligt igår efter en mumsig tonfisksallad och några avsnitt Dicte.
Jag är hopplös där, la oss i sängen och skulle kolla ett eller två avsnitt men somnar alltid! Det ÄR så mysigt att kolla serier i sängen, ligga på Jimmys bröst och bara känna den där tryggheten. Det bästa som finns! <3

Piggare idag och en lite snyggare idag, herregud vilken fuldag jag hade igår! Men så kan det va!
Idag lunch med fina Stina & Ronja!
Nedräkning nu!! Snart semester!
Fick tips om en bra app av en inspiration på Insta, sjukt grym tjej, Carina, alltid med så coola bilder! Så testade lite! Snyggt ju!

PUMP

Skrivet:    ·  Allmänt

Ett Bodypump pass med Natta följt av lite kondition på bandet! Skönt avslut på en trött måndag! Nu fixar jag lite tonfisksallad och snart kommer min kärlek hem! <3

Golunch & BP

När man inte har matlåda får man lyxa!

Helt kär i Sandys kycklingsallad med bulgur och sweet chili dressing. Så fräsch och god! Mättar bra oxå. Känns bra inför kvällens Bodypump! Hoppas få med mig Natta oxå!

Här är bilder på salladen! Testa!

09.10

God morgon måndag!

Lite trötta men ändå, semestern kommer närmare! En promenad till jobbet i solen, även om vinden är lite kall så är det SOL! Det gör ju massor! Ha en fin måndag! <3

Ronja 7 år!

Grattis finaste tjejen!

7 år, då är man minsann ingen liten tjej längre. Stor tjej som ska börja ettan till hösten.
Lite fika i solen med familj och släkt. Och där ingår vi, i familjen! Det är kärlek det! <3

Gick sen över till m&p och grillade kött. Satt ute, även om jag hade en filt över benen så satt vi ute. Är det sommar så är det!

Tack för en fin söndag! Nu ska vi mysa ner oss i soffan framför en film!

BBQ och efterfest

God morgon söndag!

Klockan är strax efter 12 och vi ligger i sången. Jag har just vaknat och Jimmy sover. Men det är okej om man kom hem vid F E M imorse! Jodå! Set blev all in igår!
Efter lite handling, bakning och besök av Josse & Stellabus, gjorde vi oss iordning och gick bort till Natta & Adrian. Lite BBQ på innergården, några glas vin och balkonghäng blev dans i vardagsrummet som slutade i att några gick vidare. Mötte upp Josse, Foppa och co på Olearys. Och det va inte igår! Kramade på SÅ många och hade verkligen en sjukt rolig kväll! Ägaren kände tydligen fortfarande igen mig oxå, även om det va år sen! Herregud. Dansade järnet och sällskapet gjorde allt! Verkligen! Åkte vidare på efterpärla med Erika & gänget till Arnö och kom som sagt hem efter fem. Galet! Kände oss lite som 25 igen.. Men ibland får man. Känns ändå så skönt bara att vissa saker i livet har sin tid, galna utekvällar på Olearys är en typiskt sån sak. Dom körde lixom samma musik som under den perioden när vi va ute mycket och det är ju år sen. Men då hade vi alla andra liv och just då va festa det bästa. Skönt att det har ändrats en del!

Nu ska jag snart upp och sätta på lite kaffe, slänga ihop ett gäng proupud chokladbollar till Ronjas kalas och kanske sitta i solen en stund innan vi åker! Trött men inte så sliten ändå, skönt. Varannan vatten är rätt bra ibland! Ikväll grill hos m&p.
TACK Natta & Adrian för en så trevlig kväll! Och TACK alla som gjorde utekvällen till en högt över förväntan kväll! Här kommer lite bilder från kvällen! Jodå, vi fotade en del!

#1juli

God morgon fina!

1 juli, galet! Nu vill man bara pausa tiden! Hoppas bara vädret vänder, lagom till att vi kommer hem från Grekland vore nice. Vi kan ta med värmen hem? Låter som en plan.

Ligger i sängen, just satt på kaffe och ska snart väcka min Jimmy. Trött kille här brevid.
Sen blir det kaffe i sängen, mitt bästa!
Ska baka lite idag, till Ronjas kalas imorrn, och ikväll iväg till Natta & Adrian på BBQ galej!
 Blir en bra helg det här! Ha en fin lördag! <3

Maria Bengtsson

Här får ni läsa om mitt liv. Every day counts. Enjoy!