Startsidan

Onsdag som en torsdag!

Skrivet:    ·  Allmänt
GOD MORGON fina ni!
Det känns att det börjar bli dax för semester här hemma, så morgontrötta hela familjen! Jag brukar inte snooza men senaste dagarna alltså. Igår gick jag & Ella upp 06:45, ska ju vara på föris runt 07:15 för att hinna få äta frukost med kompisarna. Men vi hann. Imorse likadant. Och Ella vill gärna ligga kvar lite när vi väcker henne, inte stressa. Men jag jobbar hemifrån, inne på tredje veckan och det är så skönt!! Mindre stress just på mornar och när man slutar så är man hemma.
Vad har hänt senaste veckan? Jo men helgen va magisk! Jimmy började lite smått med reglar och underjobb i förra veckan. I lördags kom Lasse & Susanne och Josse och hängde med oss från tidig morgon till sen kväll. 10 timmar senare va altandäcket klart! Helt sjukt! Trodde nog att det skulle kunna ta lite ta lite tid men han kan min Jimmy! Tillsammans med Lasse såklart. Vi andra hängde på altanen, åt glass, solade, gick till lekparken, beställde hämtpizza och bara njöt. Ella va på sitt bästa humör hela helgen!
Jenny med familj kom förbi, Natta & Noah va över en sväng oxå. Fullt med folk och jag älskar det! <3
I söndags hängde vi med m&p på fm och kalasade för Lasse på em. Vädret on top!
 
Igår hade jag mitt första utvecklingssamtal för Ella! Skulle ju haft ett innan Coronan där i mars, men det blev ju inställt. Men igår satt jag & Annika och pratade om Ellas dagar! Älskar att höra om hur hon har det, hur allt går och vad hon gillar att göra!
När jag hämtar ställer jag alltid tusen frågor, hur har hon sovit, hur länge, vad har hon ätit, vilka hon har lekt med osv osv. Haha och alla har lärt sig nu att jag ställer tusen frågor! ;) Men det va så fina ord jag fick höra, stolt mamma! <3 Ska dela med mig lite.
(Såklart att jag hade papper och penna med.)
 
"Ella har anpassat sig efter alla rutiner, mat, blöjbyten, sova, allt flyter på! Hon är trygg och trivs på förskolan. En glad och busig tjej, bestämd och vet vad hon vill, men har oxå en känslig sida. Bra motorik och bra ordförståelse, tar instruktioner och vet precis. En utetjej som älskar att gå runt och fixa med mycket energi. Hon är en i gänget och anpassar sig hur bra som helst. En stark vilja men det ser vi bara som ett sundhetstecken! Alltid glad och aldrig några problem. Den enda gången hon dippar är om hon är hungrig eller trött. Sover gott och alltid glad när hon vaknar. Det är så roligt att ha Ella här hos oss!"
 
Kan man få finare ord?! <3
 Så tacksam för att vi hamnat på en mindre, trygg förskola där alla pedagoger anpassar så mycket det bara går efter varje enskilt barn. Och ser alla barn! Vi hamnade på fjärde plats (!!) i att ha minst barn / pedagog.
3,9 barn /pedagog! HUR GRYMMA?!
 
Kortvecka nu och på fredag är det MIDSOMMAR. Vi ska fira med Natta, Adrian, Noah, Benni, Senait och barnen. Vi ska fixa efterrätt och det blir nog en klassisk marängtårta med lemoncurd och massor av jordgubbar. Hoppas ni får en fin midsommar, vädret ska bli strålande! Det hör ju inte till vanligheten direkt. Så NJUT!! <3
 
 
 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR