Startsidan

Tillbaka till bloggvärlden!

Skrivet:    ·  Allmänt
Hej fina!
Sist jag bloggade va 17 maj. 17 maj! Galet. Var tar tiden vägen?!
Det har hänt MASSOR sen sist och ärligt så vet jag inte riktigt vart jag ska börja! Men tar en liten updare i taget! Jag HAR saknat att blogga, massor, så nu ska jag försöka på riktigt igen! Men ni vet, livet kommer emellan ibland.
 
Det absolut största som hänt sen sist är att min Ella har börjar FÖRIS. Hur sjukt?! Nu är livet som mammaledig slut med allt va det inneburit. Att få delat den här mammatiden med alla fina mammor har gjort dessa månader till dom bästa!
Natta, Amanda, Tess & Bella bla. Alla soppluncher med bebisar krälandes på golvet, alla barnvagnspromenader och kaffe hemma i sofforna. DRÖM. Alltså på riktigt dröm.
När många pappor bytte av blev det mycket öppna för Ella & Lykke. Vi hängde, fikade och sprang efter våra små som inte ville sitta still vid sångstunden. Så lika dom två gobitarna, alltid glada och massor med energi! Älskar deras personligheter.
 
Kan va ärlig och säga att det i början va lite tufft med ett litet energiknippe med stark vilja- alltid nyfiken på allt och aldrig still (haha). När man tyckte att alla andra mammor fick sitta still och dricka sitt kaffe i lugn och ro, med barn som gärna satt i antilopen med samma leksak i timmar, så va aldrig min Ella. Men nu är jag bara glad att hon är så glad och nyfiken. Och faktiskt hände nåt vid ettårsdagen. Vi har en mer mogen Ella här hemma, även om det alltid är fulll fart!
 
Ella älskar att mysa, kramas och sitta nära, en tjej med mycket energi och som älskar när det händer saker, älskar att vara med! Sätter sig gärna i knät och bläddrar i böcker. Pekar och härmar, vet exakt va allting betyder, matta, stol, blomma, alla djur etc. Men än så länge inte jättemycket ord. Älskar andra barn, katter och hundar. Och hon vet vad hon vill, kan vara mycket bestämd emellanåt, men det kommer man långt på. Skönt att intala sig själv det ibland! ;)
Min fina Ella, som jag älskar dig! <3
 
 
Så ja, det va lite sorgligt att säga hejdå till livet som mammaledig. Men till en början blev det några dagars jobb och några dagar med Ella. Så det blev en mjukstart vilket va sköööönt. Nu känns det ändå helt okej!
 
Inskolningen har gått bra och idag går hon första riktiga dagen helt själv! Fick sms från föris imorse och då va hon glad som hon är nästan jämt. Stod med spaden i handen och hade grävt i sandlådan.
Finns så mycket humor och bus i vår lilla tjej! Hoppas och håller tummen att första dagen går bra! Kan va lite känsligt vid sovet bara, men har fullt förtroende för personalen som är helt fantastiska! Bästa verkligen. Ska hämta 15 idag, saknar min lilla tjej!
 
Lite bilder <3
 
 
 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR