Startsidan

10 things about me

Skrivet:    ·  Allmänt
10 saker du kanske inte visste om mig!
 
1. Jag är envis och har jag bestämt mig för något så kör jag all in. Det kan handla om allt, tex om jag bestämt mig för att springa 30 minutet på bandet, så går jag inte av föränn jag avklarat en halvtimme. Kanske mer, men aldrig mindre. 
 
2. Jag har varit en riktig kontrollfreak vad gäller kosten. Visst, jag gick ner 8 kg, men hade jag något liv? Knappast. Räknade kalorier i precis allt. Inte så lätt att gå ut och äta, eller göra spontana saker. Valde den rätten med minst kalorier, inte det som såg godast ut. Tack och lov har jag kommit ur det där nu och ni som känner mig vet att det va en jobbig tid. Men det kan jag se först nu efteråt. Åt mycket mat, men typ bara pasta. Brist på det mesta i kroppen. Nåt som syntes tydligt va väl håret, inte så konstigt att jag inte kunde få det att växa. Tur att man är vuxen och klok nu! ;)
 
3. Jag klarar inte av flagnat och avskavt nagellack. Har jag målat naglarna så måste jag underhålla hela tiden, tvätta bort och måla nytt. Panik på avskavt nagellack!
 
4. Jag plattar mitt hår varje dag. Vaknar alltid med tokruffs och måste alltid blöta, föna och platta innan jag kan visa mig bland folk. Rakpermanent kanske vore nåt?
 
5. Mina mornar ser ganska exakt likadana ut. Här finns det inget utrymme för oförutsägbara saker. Allt klaffar exakt på minuten och skulle jag glömma nycklarna, försova mig eller nåt sånt blir det katastrof. Stessigt och helt jäkla hysteriskt. 
 
6. Jag har en förmåga att lyssna sönder låtar. Hittar jag en favorit, så kör jag repeat på den tills jag aldrig mer vill höra den igen. Typ. Lite samma med vissa maträtter, hittar jag nåt gott så äter jag det tills jag typ spyr.
 
7. Endorfinkickar. Genom viss träning, ex löpning och intervaller, när man verkligen kan köra slut på sig, får jag en sån-där-omtalad-endorfinkickskänsla. Ni vet blandningen av slutkörd, svettig, utmattad, stolt och jag kan ta över hela världen känsla. Den känslan hoppas jag alla kan få uppleva. Fantastiskt.
 
8. Jag är en känslomänniska och tänker nog lite för mycket. Är ganska mån om att alla ska må bra och kanske ger lite för mycket av mig själv ibland. Kan verkligen analysera och vrida och vända på allt och inte förns jag lixom får bolla med nån annan kan jag släppa. Skulle behöva lite mer av min bästa systers tänk ibland, "äsch, skit i det där nu, tänk inte mer på det." Jag jobbar på det. 
 
9. Jag är överkänslig för mjölkprodukter, inte laktos, men överkänslig. Men vem är inte det?
 
10. Jag blir väldigt sällan kär, men när jag blir kär - då blir jag kääär. På riktigt. Intalar mig att det finns en för oss alla. Så när nästa kärlek dyker upp, ja då har den kommit för att stanna. Har nog ganska höga krav, så när den rätta kommer in i mitt liv, ja då blir det radhus och gravidmage snabbare än ni tror! ;)
 
 
 
 
 
♡Anonym♡
Skrivet: 2014-02-02,  kl. 21:10:17

Åh vad roligt med ett lite mer personligt inlägg fina du! :) Skulle du säga att du hade ätstörningar tidigare (tänker på punkt 2). Kram. :)

Svar: Va roligt att du gillade inlägget! :) Nja, skulle mer säga att jag hade ett kontrollbehov ang mat. Jag har alltid älskat mat och åt massor även under den här perioden. Men visste exakt vad jag åt, näringsinnehåll, kalorier osv. Kram tillbaka!
Maria Bengtsson




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR