Startsidan

22 december

Skrivet:    ·  Allmänt
Alltså måndagen den 22 december. Rätt galet va tiden går snabbt. Uppesittarkväll, julafton, juldagen, ledighet och nyår ska vi hinna med innan året är slut! Ser fram emot allt faktiskt. Och hur ser planerna ut då?
 
Vi börjar med att göra naglarna imorrn efter jobbet, sen väntar uppesittarkväll, ett glas rött och lite plock med Alle. Kanske vinner en bil, vem vet! Men det hör ju till, är det nån gång man ska spela Bingolotto så är det väl den 23 december. Ett måste! 
Julafton kommer börja med träning faktiskt, jag & Juttplutt tänkte köra ett julpass på gymet - så man får plats för all mat sen. Och eftersom mina älskade systrar inte kommer hem till jul, så får vi klara oss utan både Linnis, Sara och mina favvokillar. <3 Klart det gör ont och visst skulle jag önska att alla kom hem, skulle göra allt kan jag säga. Men det är svårt för mig att styra hur syrrans kille jobbar, helt omöjligt faktiskt. Så man får skypa och prata istället. Sen va planen att åka upp och firat med mammas släkt, alla kusiner, läs stooora släkten, men det funkar inte riktigt när jag jobbar in i det sista och dessutom vill hänga hemma på juldagen. Lite tight med tid jaa. Så vi bestämde oss för att va hemma och gosa, fira med mami & papi och vi ska faktiskt va hemma hos mig. Ska bli riktigt mysigt faktiskt, kravlöst och bara skönt avslappnat. Tror till och med att vi kommer ha mjukisar på, bara umgås, äta god mat & mumsa praliner i soffan. #drömjul
 
Och håll i er nu, en julafton utan det minsta smak av julmat. Kände att det lixom räcker med två julbord och är ju inget stort fan av julmat ändå, man äter alltid alldeles för mycket, får ont i magen av den konstiga blandningen av sill, skinka, köttbullar och massa geggiga rödbetssallader. Så vi bestämde oss för att köra finiddag istället. Trerätters med räkcoctail till förrätt, oxfile och bakad potatis med gratinerad getost till varmrätt och gino till efterrätt. Låter gött va! Återkommer med recept.
Juldagen drar vi till Stockholm och firar med pappas släkt på dan och på kvällen är det bokat bord på St. Anne med gänget. Sen kommer det helt plötsligt vara nyår och i år skålar vi in 2015 i Halmstad!
 
Blir nog lite glögg imorrn ändå. Måste ju passa på! ;)
 
 
 
 
 

 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR