Startsidan

Måndag

Skrivet:    ·  Allmänt

Va på vc idag & tog blodtrycket. Lågt blodtryck är ju egentligen inte farligt, men med tanke på att jag plötsligt svimmade förra helgen, twice gärna, så kändes det lika bra att kolla upp.

104/57

Det är ganska lågt. Normalt ligger man på 110/80, så jag ligger en del under, ja.

Suttit och pluggat hela eftermiddagen nu, så tar en paus & hoppas att Josse ska hinna ringa innan träningen. Hoppas det är Åsa som kör idag, det va verkligen hur bra som helst! Sen blir det soffläge hela kvällen. Tänkte laga nåt nytt hos mammis. Naturligtvis framför tvn. ;)
Receptet är hämtat från Arla.



Renskavspanna:
1 paket fryst renskav, ca 240 g
1 liten purjolök
150 g färsk svamp
smör
1/2 tsk salt
5 krossade enbär
1 tsk timjan
3 dl Kelda sås Creamy Classic

Gör så här:
Halvtina renskaven.
Strimla purjolöken.
Skär svampen i mindre bitar.
Bryn köttet i smör i en stekpanna.
Tillsätt purjolök och svamp och låt det fräsa med en stund under omrörning.
Blanda i salt, kryddor och sås.
Koka under lock på svag värme några minuter.
Servera med kokt potatis, lättkokta morötter, svartvinbärsgelé och inlagd gurka.

Fast jag tänker servera till tagliatelle & med vanlig matgrädde.


Nu drar jag och tränar! Puss då!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR