Startsidan

Febertopp

Skrivet:    ·  Allmänt
Hej fina! 
Det blir inte alltid som man tänkt sig. Natten till lördag fick Ellis superhög feber, 40 grader och skållhet liten hade vi mellan oss i sängen. 
Fick Alvedon vid 02 och när den äntligen gått ner, tog bra länge och sådär mitt i natten känns 5 minuter som en evighet...kunde vi somna om. Vaknade vid halv 9 kanske, då va ju Alvedonen ur kroppen och Ellan va pigg. Inte som vanligt helt men ändå pigg. Så kom febern tillbaka med råge, hög feber på över 40 grader. Pulsen ökade som den gör vid hög feber men det kändes ändå inte bra. Fick lixom inte ner febern och ringde 1177, fick en tid på vc Åsidan dirr. Och där, herregud. Gick in bakvägen och fick träffa en doktor med full skyddsutrustning. Corona alltså. Tog allafall prover och allt va bra, antagligen ett rejält virus. Piggare när vi kom hem men den höga febern kom tillbaka.  Fick tillslut ner den men paniken när man vaknar och ens lilla älskling har över 40.  Söndag morgon och slagen hjälte.  Ändå okej feber hela dagen. Så på em kom toppen, hon låg och sov bredvid mig i soffan och jag kände att nu är hon skållhet. Tog temp och den låg då på 41. Panik! Ringde 1177 igen och fick åka till Åsidan igen. Bästa läkaren där tog emot och då blev Ellis piggare. Lite allafall. Inget avvikande då heller och han sa att han inte va orolig. Det gjorde mig lugnare. Tydligen kan små barn få såhär jättehög feber och ibland helt utan förkylning. Och förklaring. Hon fick tillbaka febern på natten och då fick jag t.o.m. gå ut på altanen för att kyla ner. Men piggare idag tack och lov. Inte så hög feber idag så håller alla tummar för att det börjar gå åt rätt håll. Hon har allafall ätit bättre idag på em. 
Nu sover hon och jag hoppas på en snäll natt utan febertopp.  Usch alltså. Man är inte kaxig som förälder när ens barn får 41 graders feber och knappt är kontaktbar. 
Hoppas även nästa inlägg blir lite mera glatt om man säger så. Puss på er! <3

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR