Startsidan

Måndag

Skrivet:    ·  Allmänt
Hej måndag! 
Just haft en skön lunchprom med Therse i solen! Drömväder och lite lagom temp. Det här med minus 16 och så, det är inget för mig. Men några minus eller varför inte.. några plus och lite solsken på det! Så skönt! Startar upp veckan med en bra lämning (trots vabb i en vecka och en tjej som älskar att hänga hemma med oss just nu, dock vet jag att hon älskar att va där när hon väl är där, men just trösken innan, brytet mellan helg och vardag, den är fasen tuff för en annan oxå, haha) lite nyhetsmorgon och en kopp kaffe innan jag unnade mig några minuter för bara mig. Valde en kroppsscanning idag och ja, ibland är det svårt att fokusera på nuet, tankarna flyger gärna iväg men man får öva sig på att hämta tillbaka koncentrationen och tillåta tankarna att sväva iväg, men sen hitta tillbaka till just här, just nu. Sån skön start på dagen och på veckan! Förra blev lite siochså iom vabb men den här ska jag verkligen försöka köra nån form av mindfullness varje morgon. Det är mitt mål <3 
Gör du nåt för dig själv? Tillåter du dig att stanna upp och reflektera ibland?
Så nyttigt. 
 
Helgen va mysig!! I fredags åkte vi och köpte pizza, Ella fick välja mat och då blev det pizza. Halva grejjen är ju att få åka iväg och handla. Kolla på när dom bakar pizzan- spännande juuu. 
I lördags kom m&p hit. Pappa & Jimmy hade tipslördag men vann inga millar tyvärr. Jag, mamma & Ella bakade hallongrottor med mycket sylt. Älskar att baka med Ella! Bästa som finns. 
När Ella somnat, efter 18, så åt vi trerätters. Avocadoröra till förrätt, entrecote och klyftisar till varmrätt och glasstårta till efterrätt. SÅ gott och köttet blev drömgott faktiskt. 
Provade en cider till men alltså har typ slutat dricka alkohol, haha. Rödvin som jag alltis älskat fick jag plötsligt en reaktion av och hela ansiktet blossade upp. Mindre kul. Längtar dock tills bubbel och rosésäsongen börjar! Söndagen bjöd på chillmorgon, sen kom Noah & natta förbi och barnen fick leka ute en sväng. Klart man ska få träffa sin bästis på alla hjärtans dag! <3 
Gullungar. Har inte setts på 1,5 vecka och springer fram och kramas när dom ses!
Hoppas ni alla hade en mysig alla hjärtans dag! <3 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR