Startsidan

God morgon fredag!

Skrivet:    ·  Allmänt
Alltså veckorna! På riktigt!? 
Dagarna går lika snabbt och ibland undrar man va vi gjort! Haha! Men allt tar sin lilla tid. Och eftersom sömnen oftast är bra på natten så behöver jag inte vila när Ella sover, då hinner jag fixa & dona hemma, duscha och fixa mig! Efter promisen vid lunch, då sover hon som bäst i vagnen. Antingen på balkongen eller inne, ofta 3 timmar. 

Såhär ser en vanlig dag ut för oss: 

8:30-9:00 Vi vaknar i sängen. Går upp och ammar till Nyhetsmorgon. 

9:00-11:30 Myser! Bästa tiden på hela dagen! Ella har sin pigga tid nu! Jollrar och snackar i både babysittern och i nestet. Jag äter frukost och dricker kaffe. Vi gör oss klara för promenad. Ibland hinner Ella somna innan vi går. 

12:00-13:30Promenad! Ibland med Natta, ibland med Mami. Ibland ner på stan och fixa nåt ärende. 

13:30-15:00 Ellasover och jag hinner oftast ta en dusch, bädda sängen och äta lite lunch. 

15:00-17:30 Myser hemma. Vakentid med nån sovtid oftast på mig i soffan till nån serie. Sen kommer pappa hem! Passar på att kolla nån serie som Jimmy inte gillar! ;) 

17:30-22:00 Ella gosar med pappa. Fixar middag, äter ofta i omgångar då Ella alltid är hungrig just när maten är klar och sen kan det komma lite kvällsoro och då är det närhet, blöja, amning och mera amning som gäller. 

22:00-02:00 Somnar, oftast i soffan, hela familjen. 

02:00-02:30 Går över till sängen och ammar. Blöjbyte. 

02:30-06:00 Ofta somnar vi om här. Ella på mig i sängen. Inte gått in för att lära henne egen säng än. Funkade bra i början men sen insåg vi att närhet va det hon ville ha och jag fick betydligt mera sömn. Men vi måste snart börja introducera criben igen, jag drömmer om att få sova själv. Med huvudet på kudden, förstå, dröm alltså! Dock är hon expert på att somna hos mig och sova tungt. Sen när jag lägger ner henne så vaknar hon vips med stora vakna ögon. Hur är det möjligt? Tips tack! 

06:00-8:30 Blöjbyte och amningsdax igen. 
Somnar ofta om och vaknar en sväng när Jimmy åker till jobbet. 

Så ser ett dygn ut hos oss! Nu ska jag ta en kaffe och sötts Ellan i babysittern en stund. Och Jimmy jobbar hemma! Så mysigt! <3

Ha en fin fredag! <3

(null)

(null)

(null)

(null)




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR