Startsidan

Planering

Skrivet:    ·  Allmänt
Onsdag imorrn och det krävs en del förberedelser inför kvällens BS. Mer än så kan jag inte säga, men ni kommer få se! ;) Vågar inte avslöja för mycket eftersom det här ska bli en surprise!
Vi har delat upp det lite så alla ska bidra med lite plock var. Och jag ska kirra lite filodegsknyten tänkte jag. Syrran gjorde så sjukt goda i somras, det är lite meck men jäklar va gott det blir! Och egentligen är det enkelt, det gäller bara att va snabb eftersom filodeg har en förmåga att torka snabbt.
 
Men här kommer receptet som jag tänkte testa:
 
filodeg
fetaost
spenat
bladspenat / basilika
vitlök
honung
salt och peppar
 
Lägg ut ett fioloark i taget. Smula fetaosten i en skål och tillsätt spenat / basilika, honung och kryddor. Klicka ut lite blandning på ett ark, vik in kanterna och rulla ihop. Pensla med ett uppvispat ägg. Grädda i ugnen på 175 grader i 10 minuter.
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR