Startsidan

Träningsepedemi?

Skrivet:    ·  Allmänt
Börjar bli lite småtrött på all träningshets nu. Överallt ser vi bilder, på insta och på bloggar läggs det upp gymbilder, före-och-efter-bilder, tränade magar och allt som på nåt sätt kan kopplas till träning. Det ska deffas, ätas enligt fem-två-metoden, gå på dieter och följa kostscheman. Det känns mer som en fluga, en epedemi, än en livstil helt ärligt. Samma bilder på motivation, träningstights, biceps och magrutor. Helst plötsligt är gymen proppfulla, alla skriver om "sin väg att nå målet, min motivation och min resa räknas."  Ahh men hallåå.

Plötsligt har träningen blivit viktigare än någonsin och den som inte går sina pw, drar av ett dunderpass på gymet eller äter hälsosamt utan den minsta tanke på kolhydrater är dum i huvudet. Visst, jag är väl till viss del en av dom, men för mig är det en livsstil. Jag tränar för att få endorfinkickar, för att vara nöjd med min kropp, men framför allt för att må bra och för att jag tycker att det är så sjukt jäkla kul. Och så kommer vi till kosten då. Tallriksmetoden kan vi ju glömma. Nu ska det vara kvarg, proteinbars, jordnötssmör, äggvitefluff, kalorifria nudlar, proteinshejks, pannkakor gjorda på proteinpulver och ägg utan gulan. Och ja, jag har väl påverkats jag med. Men när man börjar fundera på det så är det rätt sjukt. Vi byter ut pastan mot nudlar utan kalorier, yoghurten mot kvarg och vanligt pålägg mot jordnötssmör. Mjöl mot fiberhusk och vi äter hamburgare med salladsblad istället för bröd. 
 
Vad hände med den riktiga maten och tränar vi för att vi ska må bra? 
Bar en tanke sådär. 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR