Startsidan

Middag med mammorna

Skrivet:    ·  Allmänt
Så va det dax igen! Trerätters med mammorna. Och idag va det min mammas tur att bjuda på mat, på en dessutom solig och fin sommarkväll. 
Avocadomousse med räkspett till förrätt. Hur gott som helst. Chilimarinerade räkor till en len avocadomousse med smak av vitlök. Jo man tackar! 
Till varmrätt kallskuren, marinerad fläskfilé toppad med salladslök, kapris och pepparrot. En kall sås på turkyoghurt, salt, peppar och mera pepparrot. En stor sallad som tillbehör. Alltså pepparrot är underskattat. Riktigt gott måste jag säga. Och perfekt i kalla såser.
 Rabarberkompott med vaniljkesella som avslut. Lagom mätt och nöjd med kvällen! Så sjukt mysigt! Pratat om allt från semester, Sardinien, nya lägenheten, inredning, resor och slutligen kollat gamla album från när jag föddes, min första utlandsresa och mycket mer! 

TACK!! <3











DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR