Startsidan

Tänkvärt

Skrivet:    ·  Allmänt
Hej fina!
Ibland läser man sånt som verkligen går rakt in i hjärtat. Vissa saker bläddrar man bara förbi och berör inte mer än kanske just för stunden. Men alltså. När man läser det här, från en tonårstjej, döende i nån vidrig njursjukdom och som bara helst av allt vill leva ett normalt jäkla tonårsliv, då går det rakt in.
 
 
 
Läs det här. Jobbig läsning men nyttigt att tänka till lite.
 
"Mitt liv är långt ifrån ett normalt tonårsliv, men samtidigt det bästa livet man kan tänka sig. Eller det är klart att jag skulle önskan att få vara frisk och kunna vakna på morgonen utan att behöva trycka på morfinknappen för att ens kunna ta mig upp. Eller att äta frukost utan att kräkas. Kasta droppställningen och dialysmaskinen och bara springa från allt som gör ont."
 
Tänk att man vara så positivt inställd till livet trots allt.
 
"Njut av allt så länge du kan. Njut av att träna, av att dina nära mår bra, att du har mat på bordet för dagen och att du kan somna utan att behöver tänka om det här va min sista dag. Livet är på tok för fint och för kort för att kastas bort genom att vara missnöjd över sånt du ändå inte kan påverka. Älska det du har och jobba hårt för det du önskar dig. Men glöm inte bort att stanna upp och påminn dig själv om att livet är det bästa som händer oss just nu."



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR