Startsidan

Träning när den är som bäst

Skrivet:    ·  Allmänt
 
 
Konditionsträning, kolhydrater, kost, muskler, styrketräning och löpning...
Det här mina vänner, det här är intressant. Kanske mitt framtida yrke?
Kostrådgivare kombinerad coach.. Smaka på den! ;)
 
Det är många begrepp och många kostråd, dieter som berättar hur man ska leva ett sunt liv och dessutom tappa 10 kg på BARA några veckor. Sjukt om ni frågar mig. Det handlar väl mer om att faktiskt må bra och orka? Skapa rutiner som håller. Inte bara för 5 veckor, utan faktiskt för livet.
 
En sund kost kombinerat med rolig träning får dig att orka mer. Det är sant.
Kosten är kroppens bränsle och en förutsättning för att du ska kunna prestera och orka.
Om du tränar fyra gånger i veckan, kan du med all säkerhet äta vad du vill, i rätt mängd. För i slutändan handlar det om vad du stoppar i dig- och vad du gör av med. Kalorier in och kalorier ut.
Det här med att äta ofta tror jag stenhårt på. Ät frukost, lunch och middag. Däremellan mellanmål. På det sättet blir man aldrig tok-panik-jättehungrig och håller blodsockret på en jämn nivå och maxar ämnesomsättningen.
Mellanmål kan vara keso, yoghurt, knäcke med leverpastej (min nya favvo), frukt eller nötter.
 
Och hur ska man då äta efter ett träningpass?
Att äta 30 minuter efter ett träningspass är viktigt. Eftersom kroppen är inställd på nedbrytning stoppar du det genom att ta en banan, shake, eller liknande. Sen kan du i lugn och ro kirra middag och bara koppla av.
Se till att få i dig som tallriksmodellen, då tror jag att man mår som bäst.
 
 
Just nu älskar jag träningen! Mår så bra när man kan släppa allt och bara köra. Hårt.
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR