Startsidan

Lussedag!

Skrivet:    ·  Allmänt

Lucia!
Just nu är jag väldans glad att jag har praktik just den här perioden, innan jul.
För är det nån stans man får riktig julstämning så är det ju i skolan.

Gick upp exra tidigt imorse och kom till skolan en kvart tidigare. En kopp kaffe och en macka senare va jag på plats i musiksalen med alla förväntansfulla och nervösa små treor. Men efter att ha hittat rätt på alla lucialinnen, stjälngossestrutar och stjärnor och lotsat alla barn rätt bland alla stressade fröknar va det äntligen dax för Långbergs alla treor, sexor och nior att gå luciatåg. Så sjukt fint. Och så sjukt duktiga. Inte en endaste eldsvåda och ingen lyckades svimma på hela tiden. Bra jobbat! ;)




Sen blev det lussebullar i pausen mellan luciaföreställningarna.
Och så förmiddagsfika med lussebullar.  Men bara en per unge. Peppisar däremot fick man ta två.
Det där är så typiskt skolan, allt ska räknas.. ;)

Till lunch serverades tomtegröt. Med, gissa.. lussebulle. Så barnen va rätt proppade med lussebullar kan man säga. Men vissa behöver gödas, så det är nog bara bra.


Gillar ni tomtegröt? (Jag svarar sådär..) Blev sallad och skinksmörgås på grovt bröd för mig. Helt okej lunch.
Tur att Långberg har så bra salladsbuffé säger jag bara! ;)




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR