Startsidan

God morgon tisdag!

Skrivet:    ·  Allmänt
Sitter och dricker kaffe här till nyhetsmorgon. Ella snackar lite i babynestet brevid, vevar med armarna och grymtar. Vår lllla dino! <3
Jimmy åkte till jobbet imorse så idag är första dagen jag är helt själv med vår älskling. Lite nevös men mest spännande. Egentligen börjar Jimmy på måndag men åkte in till Norrköping för ett möte. 
Haft två tuffa nätter med magknip (tack för att pysventilen är påkommen) usch, man hör hur det kör i magen på henne, stackars liten! 
Igår natt va hon ledsen från 23-02, men Jimmy och jag hjälptes åt, så vi fick lite sömn var, så guld värt! Men inatt, underbara unge! Hade lite skrik igår kväll, men allt la sig vid 22, 23 somnade vi alla tre i soffan, Ella på mitt bröst - det mysigaste som finns! Vaknade alla vid 01, ammade, bytte blöja och sen över till sängen.  Där sov vi vidare till 05, Ella på mitt bröst. Ammade, bytte blöja och så somnade om tills Jimmys klocka ringde vid 07:30.  Sen låg vi kvar och myste till 09:30 ungefär. 

Lilla hjärtat vill vara nära. Och ibland är det lättare att låta henne få den närheten istället för att kämpa med att lägga henne i cribet, ibland går det direkt men ibland får man kämpa lite. Inatt va sömnen viktigare! Och jäklar va pigg jag känner mig! Dryga 7 timmar. Behövligt! 

Annars myser vi på, nästan hela våra familjer plus släkt har träffat Ella. Inga småbarn än, det måste vi vänta med. Tyvärr. Allt för Ellas skull! Hon är ju fortfarande i magen egentligen, sjukt när man tänker så. Hon känns så självklar i våra liv. Vad gjorde vi ens innan?! Lilla hjärtat, kan göra allt för dig! Verkligen allt! 

Nu ska jag få i mig lite frukost. Viktigt att äta, amningen tar energi. Puss på er! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR