Startsidan

Lördag & sovmorgon

Skrivet:    ·  Allmänt
God morgon från oss! 
Mycket bebissnack här nu framöver, bara så ni vet! ;) Men det är ju så vårt nya liv ser ut, med Ella, det finaste vi har! <3

Vad har hänt sen sist? 
I onsdags jobbade älskling och mamma va här hela dan, inte riktigt redo för att va helt själv än, så att Jimmy är hemma hela nästa vecka oxå känns så skönt. Vi tog en promis jag & mama, så fint väder! Sen kom Anita från BVC på ett första hembesök. Och gissa vikten? 3040kg nu! Så duktig lilla Ella! Förbi födelsevikt nu och skönt att veta att hon får i sig tillräckligt av min mjölk. 

Två lite tuffa nätter sen sist, igår va det verkligen jobbigt. Skrik och gråt och magknip. Stackars liten! Men vi testade allt och tillslut fick vi henne att sova. Men två trötta föräldrar igår. Inatt betydligt bättre! Köpte pysventil så hon fick ut lite luft, det hjälpte massor. Dom små tarmarna är ju inte riktigt klara än, man får inte glömma att hon faktiskt inte är född än. Igen inatt fick jag nog ihop en 6,5-7 timmar totalt. Sen va Ella klarvaken mellan 00-03, ville inte sova alls. Tillslut va det enda som funkade att sova PÅ mig. Och det gjorde vi. Gick till soffan och sov med henne på mitt bröst - det mysigaste som finns! Och är det närhet hon vill ha så ska hon få det! Lilla hjärtat <3 Närhet och mera närhet. 

Om en stund kommer Jimmys morfar & mormor och Helena på lite gos och fika, imorrn Linnis och så på em Johan & Erika. Fullt hus! Men vi har sagt ifrån oxå, vissa dar behöver man bara vila. Då är det okej att säga nej. Nu ska jag ta en dusch här, ha en mysig lördag fina! <3

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)







DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR