Startsidan

HUSÄGARE!

Skrivet:    ·  Allmänt
God morgon fina!
Nu går det fort här! Igår klockan 11:00 skrev vi på kontraktet för vårt nya parhus på Arnö!
Helt sjukt. Vi som inte skulle köpa hus nu, inte ens titta på Hemnet om vi skulle bli sugna på nåt barnvänligt med altan där man kan öppna upp, ha grillkvällar och njuta av morgonkaffet, med lite tomt där skruttan skulle ta sina första krypsteg. Ja ni vet. Men så kom det här upp. Och ja, en visning kan man väl kolla in alla fall. Det är ju alltid kul att gå på visning! Så i söndags va vi på visning, bad om en extra visning i måndags innan föräldrargruppen och sen ja, det va vi lixom. Vi kunde verkligen se oss där, lagom stort, lagom tomt, en jättealtan som vi kommer bo på vår, sommar och höst, nära vattnet och stan, nyrenoverat och vitt. Ja, det va vi! <3
La ett bud innan mäklaren ens hunnit ringa runt till alla 15 st (!!) på listan och sa att vi vill skriva redan som igår.
Visste att säljarna ville bli av med huset och att sätta ett tidigt inflyttningsdatum skulle kanske locka dom. Sen va det så sjukt, för samma tjej, samma par, som jag köpte Stenbrinken av för flera år sen, samma par säljer nu det här parhuset! Lika komiskt faktiskt! Så en tillfällighet allting.
Så nervösa hela tisdagskvällen om nu mäklaren skulle få ett högre bud och ja, han va nedringd men säljarna hade bestämt sig för oss. SÅ igår skrev vi på och nu är vi HUSÄGARE!
Kanske inte helt rätt tid nu när bebis snart kommer, men när är rätt tid då?
"Rätt tid är när tillfället kommer" sa min kloka chef igår och ja, det stämmer.
Helt sjukt! Och jag har redan börjar möblerat & inreda.. jag tror och hoppas vi kommer trivas så bra där!
Och så skönt att ha sovrummen på övervåningen, mera yta för oss när jag kommer gå hemma, altanen.. att kunna ta hem folk till oss på ett annat sätt! Frihet att kunna öppna dörren på markplan, parkera bilen utanför och låta henne sova kvar med öppen bildörr om det skulle va så. Ja de kommer bli så bra! Jag kommer sakna Brandholmen, verkligen, men så långt borta är vi inte, rakt över vattnet bara!
 
Längtar till hösten, bebis och inflytt mer än nånsin nu! <3
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR