Startsidan

Jobb för en tvilling

Skrivet:    ·  Allmänt
 
GOD EFTERMIDDAG!
 
Försöker hålla ställningarna så gott det går här, men peppad på sälj och tävlingar just nu känns väl sådär. Och det är fullt förståligt. Måste börja skriva cv nu, få in referenser från arbetsgivare och skriva ihop nåt form av personligt brev. Och det känns som att jag har veckan på mig, sen måste det vara iväg. Har lite kontakter ute så håller alla tummar jag har att det kan bli nåt bra av det!
Men visst är det svårt när man funderar på vad man skulle vilja göra? Vad vill jag jobba med? Jag vet vad jag prioriterar och jag vet exakt vad jag INTE vill jobba med. Jag vet att jag vill ha ett kontorsjobb med kontorstider och här i Nypan såklart, för hade jag velat pendla hade jag hoppat på det så kallade erbjudandet från min nuvarande arbetsgivare. Erbjudande va det. Det kan man ju diskutera.
 
Men sälj och service. Där passar jag in!
Och jag som är tvilling ska tydligen tänka såhär:
 

Tvillingarna – snackig multitasker

Tvillingen är svår att motstå på en arbetsintervju, med allt sitt snackande om högt och lågt. Problem avhandlas och löses på stört, och Tvillingen vill hellre vidare med sitt nya projekt än följa upp hur det gick med det andra.

( Njaaa det sista stämmer sådär. Jag vill alltid avsluta det jag påbörjat och en uppföljning är givet. )

Många Tvillingar har överfulla kalendrar och lika många intressen, och är ofta förvånande bra på samtliga. Att gå från skrivande till musicerande på en kvart är inget problem, utan snarare som tilltalar Tvillingen.

Främsta tillgång: Spontan och nyfiken.

Tänkbara yrken och arbetsområden: Journalist, skribent, programledare, översättare, guide, lärare, försäljare, informatör.

 

( Jo, men mycket stämmer faktiskt! )

Försök undvika: Ensamarbete samt alltför långsiktiga projekt. Samt, att improvisera när du är osäker.

 

Blev jag lite klokare på det här kanske?

 
 

 

 

 

 




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR