Startsidan

Kondition ja tack!

Skrivet:    ·  Allmänt
 
Just haft lunch här, ingen promis idag, herregud var tog våren vägen? Blev snösnorm över en natt. Känns inte riktigt okej, men bara att gilla läget! Har ju lite planer på solsemester här framöver, så jag klagar inte! ;)
 
Idag blir det konditionspass. Lite box, lite multi och eventuellt lite zamba om jag orkar. Tänker att vi ska fokusera på lite mera kondition nu, efter några månader med ren styrka. Bränna av lite intervaller, pulsgång och pass. Det gäller ju att variera sig och inte vänja kroppen. Och efter jul och nyår känns det skönt att bränna bort lite onödiga kalorier, för trots att jag inte har ätit så där jätteonyttigt så äter man ju mer och oftare såhär under ledigheten. Har ätit det jag varit sugen på helt enkelt. Och sen har det pimplats lite mer vin och alkohol över lag. Men klart det är värt det. Orka vara strikt 24 timmar om dygnet 7 dar i veckan. Unna dig lite liv för tusan.
 
Blir nästan irriterad bara jag tänker på det. Snacka om tränings och kostepidemi just nu. Säkert speciellt nu efter jul och nyår och i samband med nytt år. Man lägger upp bilder på insta där man "unnar sig en frukt efter att ha kört tyngsta benpasset och svettats på gymet för andra gången". Ja men hallå.
Klart att jag också tänker på vad jag stoppar i mig i veckorna, men sen måste man leva lite också. Det hör ju till. Och utan att få det där dåliga samvetet. Så va lite nyttig i veckorna, träna och ät bra och lev lite på helgerna.
Det låter väl som ett hälsosamt liv? Sen kan man ju fråga sig om man tränar för sig själv, för att få likes eller uppmärksamhet. Glöm aldrig att du tränar för dig själv och ingen annan. <3
 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR