Startsidan

DET HÄR MED ATT NÖJA SIG

Skrivet:    ·  Allmänt
 
JOBBET, KÄRLEKEN, LIVET
 
 
Jag tror på riktigt att många nöjer sig. Nöjer sig med sitt förhållande, visst, den här nykära känslan kan man ju inte räkna med efter flera år ihop. Men gnistan måste väl ändå finnas? Gnistan och kärleken. Den här, jag skulle aldrig vilja vara utan dig känslan. Den måste ju finnas.
 
Och så jobb. Man går till jobbet och trivs sådär halvbra. Hur ovärt är inte det?
Vi spenderar nästan all vår vakna tid på jobbet. Är det inte värt att må bra då? Och trivas.
 
Man ska inte nöja sig med det första bästa som kommer. Man ska vänta tills det känns så rätt som det bara kan. För ingenting kan vara 100, det ska man komma ihåg. Men 99. Och man ska aldrig nöja sig med LAGOM.
Därför väljer jag att stanna som försäkringsrådgivare på IF, för att jag älskar mitt jobb och trivs så bra som jag bara kan. Det är ingen ångest att gå till jobbet måndag morgon, för jag älskar mitt jobb. Och så kärleken, jag väljer hellre att vänta tills den där rätta kommer in i mitt liv och får mig att må sådär barnslig bra alla dar i veckan. Den där riktiga kärleken som man aldrig vill vara utan. Jag tänker inte nöja mig med nåt som är halvdant och lagom. För just det är livet på tok för kort för.
 
Det va allt för nu. Så du, nöj dig aldrig. Du är värd det bästa. <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR