Startsidan

Trerätters

Skrivet:    ·  Allmänt
Vilken lyx att bli bjuden på trerätters en helt vanlig måndag! 
Halv 8 middag med tema Italien, hos fina Peppe i Oxelösund. Och vilken lägenhet! Högt i tak, fina stora fönster och riktigt bra standard för att vara en hyres, dessutom i Ockle. Sjukt mysig! Fick lite tips. Alltid kul att komma hem till andra och få inspiration! Nu är jag plötsligt sugen på en hög vit byrå i hallen, en smal Hemnes.. Kan det va nåt tror ni?
Anyway. Italienarna äter mycket bröd som ni vet och Jenny körde temat all in! Tomatbruchetta till förrätt, egen pizza med ruccola och parma/salami till varmrätt. År och dar sen jag åt pizza och det va riktigt gott. Dock vet jag att jag kommer få sota för det senare. Magen är inte jätteglad för bröd och mjölgrejjer. Men nån gång då & då är det helt okej. Mums va det allafall! Efterrätten helt i min smak. Hallonsorbet med varma hallon blandat med florsocker och nån likör, toppat med några bitar mintchoklad. 
Supermysig kväll! Tack brudar och tack för jättegod mat! Mätt.nu.

Nu sova. Hejdå halsont..

Tomatbruchetta. 

Pizza med parma.

Pizza med salami. 



 
Efterrätt & hallonsorbet. 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR