Startsidan

Kvargtestet

Skrivet:    ·  Allmänt
Jag & Alessandra pratade kvarg häromdagen kom fram till att vi säkert äter 3,5 liter kvarg i veckan. På riktigt ja.
Låter kanske mycket, men räknar man ihop allt under en dag, så blir det nog en burk om dagen.
Det finns ju en del olika märken ute nu, men jag har hittat den bästa. Testat dom flesta tror jag och vissa smakar verkligen peck. Vilken är din favvo?
 
1. Lindahls kommer definitivt på första plats. Oslagbar etta. Sjukt god, smakar typ yoghurt.
Däremot är jag inget fan av jordgubb och vanilj. Den smakar som yoghurten man åt när man va liten.
 
 
 
 
 
2. ICA´s lättkvarg är bra, lite väl lös men smaken är bra.
 
 
 
3. Garant´s kvarg smakar som ICA´s typ. Lite lös men helt okej.
 
 
 
På sista plats kommer ICA basic och Arlas Kesella. Lidls har jag inte testat, men kan tänka mig.
Däremot, vill man ha smaksatt kesella är ju Arlas vanilj, jordgubb, äppelpaj, cirton heeelt underbart god!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR