Startsidan

Good luck!

Skrivet:    ·  Allmänt

Pratatde med kära sis igår, bästa! Saknar massor! Men i juli kommer dom hiiiit! Och Winnie ska få komma till Sverige för första gången. Pluttskruttvovve den här Winnie!

Sis ska testa en ny kostplan nurå. Inte för att hon behöver det kan jag tycka, men jag vet ju själv hur jag är.  Hon har gjort massa tester via en personlig kost & pt-rådgivare. Och efter alla tester fått en personlig kost och träningsplan. Och jag tycker det är sjukt spännande! ;)

Och vad handlar då det här om? Jo, hennes kostplan handlar om att dela upp kolisar och protein. Hon ska äta 6 mål om dagen, var tredje timme. Och såhär ser upplägget ut:

Mål 1 : Protein & fett. Mål 2 : Kolhydrater. Mål 3 : Protein & fett. Mål 4 : Protein & fett.

Mål 5 : Protein & fett. Mål 6 : Protein & fett

Såhär ser alltså upplägget ut. Och vid varje mål är det "en-näve". Så en näve protein, 1 msk fett och 2 nävar grönt. Typ broccoli. Sen ska det drickas 3,5 liter vatten, max 2 koppar kaffe (utan mjölk) och 6 koppar grönt te. Det är mycket te det! ;) Herregud. Undvika mjölk, men yoghurt funkar. Mjölk innehåller tydligen mer socker vad jag förstod. Intressant det här och det ska bli så spännande och se om och hur resultaten kommer se ut!

"Logiken kring att separera fett och kolhydrater går ut på att kolhydrater höjer kroppens insulin och insulinet kan sänka fettförbränningen om maten innehåller fett. Genom att äta långsamma kolhydrater stimuleras inte insulinproduktionen lika mycket. Detta resulterar i att kroppen lagrar mindre fett och förbränner mer."

GOOD LUCK finaste! <3

 

 




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR