Startsidan

Eget knäcke

Skrivet:    ·  Allmänt
EGET KNÄCKE
 

 
Jag är lite sugen på att baka eget knäcke. Sitter och googlar lit5e recept här och det finns ju massa varianter. Va rätt duktig förut, bakade faktiskt då & då. Men nu kan jag erkänna att det va länge sen.
Känns lite overkill att orka med ett bak ikväll, kommer antagligen tokdäcka i soffan redan innan 9, men man kan ju alltid försöka. En trött måndag det här. Vill bara ligga i soffan, tända ljus och kolla film. Gärna skeda lite, få lite kill i håret och lite allmänt gooos. Mmm, det vore nåt va! ;)
 
Men alla fall, här kommer ett recept på ett gott knäcke:
 
2 dl majsmjöl
1 dl solroskärnor / pumpakärnor
1 dl krossade linfrön
Salt
3 msk rapsolja
2 dl vatten
Flingsalt som topping
 
Värm ugnen till 150 grader. Blanda alla ingredienser, kavla ut på en plåt.
Grädda i 25 min och låt svalna på ett galler. Klart!
 
 
 
 
♡Emilie♡
Skrivet: 2014-12-18,  kl. 14:44:00 Blogg:  http://www.mytaste.se

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter myTaste.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.mytaste.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.mytaste.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
myTaste.se

Svar: Hej Emelie! Va glad jag blir!! :) Det ska jag verkligen fundera på!
Maria Bengtsson




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR