Startsidan

Hjärnans cravings

Skrivet:    ·  Allmänt
Söndag och ledig dag. Hur skönt?
 
Jag skulle kunna utnyttja en ledig, ganska oplanerad dag till att göra en massa nyttiga och behövliga saker.
Men nej, idag tänker jag inte göra nåt bara för att jag måste. 
Ordet måste är ett jäkligt tråkigt ord med en ganska tråkig innebörd. Om det inte handlar om måsten man faktiskt gillar. Fast har man några måsten man gillar? Då är det ju inga direkta måsten. 
 
Jag tvättar för känsan av nytvättat och fräscht. 
Jag jobbar för att jag älskar mitt jobb.
Jag tränar för att jag mår bra av det.
Jag damsuger för att jag trivs bättre i ett rent hem. 
Jag går pw´s för att bli pigg, få luft och rensa tankarna. 
 
Efter det här inlägget börjar jag fundera på vad som egentligen är måsten? 
Det handlar nog om inställning. Tycker man att jobbet suger, ja, då blir det ett måste att gå dit. För att få en inkomst, för att man ska jobba.
Och tycker man att det är sjukt tråkigt att träna, ja då blir det ett måste att gå till gymet.
 
Vad har jag egentligen för måsten?
Njut av livet, istället för att sätta upp en massa onödiga måsten som tar bort just din energi. 
 
Det va allt för nu! Puss
 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR