Startsidan

Tips från duktiga träningsfreeks!

Skrivet:    ·  Allmänt
Ett litet matupplägg:
 
Frukost: Havregrynsgröt. Gärna ett ägg till.
Mellis: Ägg, kvarg, nötter. Makrill i tomatsås på knäckis.
Lunch: Protein i form av fågel, fisk. Kolhydrater i form av ris, bulgur, grönsaker. Lägg till en avocado för att få i dig nyttiga fettsyror.
Mellis: Knäckis, banan, ägg.
Middag: Som lunchen, men vid vilodagar kan man plocka bort kolisarna och lägg till mer fett i form av avocado, nötter, lax. Träningsdagar ska man inte glömma att få i sig tillräckligt med kolisar. Ät gärna en proteindrink direkt efter passetoch middag ca en timme efter passet.
 
 
Och tydligen är vilan viktigare än man tror. 1-2 vilodagar i veckan rekommenderas för att nå mål. Kroppen måste återhämta sig och bygga sig starkare. Det här måste jag bli bättre på. (Idagsläget har jag 1 violdag och det är svårt att hålla sig borta när träningen är såååå kul!!) Jag måste oxå bli bättre på att äta fett.. Och avocado är ju en favvis! ;) Så mer avocado och nötter!
 
 
 
♡linn♡
Skrivet: 2013-02-08,  kl. 16:27:17 Blogg:  http://www.linnlundborg.se

Vad roligt att - av en slump - komma in på en sida med en bloggare som jag känner igen! Visst bor du i Nyköping? Vet inte varifrån jag känner igen dig, men har du jobbat på någon butik kanske? Ville bara skicka en hälsning! Trevlig helg! //Linn




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR