Startsidan

2011- en liten resumé

Skrivet:    ·  Allmänt

2011

Tänkte göra en liten resumé av året som gått. 
Tiden går minst sagt alldeles för snabbt och ibland hinner man inte ens stanna upp och reflektera.
Men efter det här inlägget har jag allafall de stora delarna nedskrivna. Men kom ihåg att det ofta är dom små sakerna som gör starkast avtryck. <3

Januari började med en del tentaplugg och träning. Januari är ju ingen favoritmånad direkt. Men såg till att träffa nära och kära och umgås, mysa, laga god mat och kramas en del. Fick veta lite senare att tentapluggandet lönat sig. Jag klarade den. Gör av med minst 5 värmeljus om dan.



Februari började med ett besked som fick oss att inse att livet kan vara kort. Beskedet va inte helt oväntat, men gjorde inte mindre ont för det. Det va verkligen oerhört jobbigt att se alla ledsna. Att se familj och släkt i sorg. Det gör ont. Livet är orättvist och oförklarigt.
Men time goes on och en jobbig tid kompenserades med en del inflyttnings och födelsedagsfester.




Mars fortsätter med onsdagsträffar, soffmys och en del fester. Träningen är i fokus och nu inser jag på riktigt att skivstång är hur kul som helst. Kör minst två gånger i veckan och gillar det massor. Utveckling är bra skit.
Besöker även mina underbara småkillar i Haag. En weekend i mitten av mars, kan ju inte bli bättre. Mysigt att få egen tid med Linnea och vi njuter av bus, gos, mys, vin och promenader. <3




April blev en mys och festmånad. Umgås och kramas en del och livet är enkelt. Sovsällskap och Big Brother-kvällar. Livet leker. Åker till Örebro med min kära familj och njuter av en lyxweekend med shopping, hotell, god mat och livskvalité. Det blir påsk och vi festar. Solen skiner och det känns som sommar. Steker på baksidan och får sommarens första fräknar. Valborg firas i Uppis med fina människor. Det blir en helt galet oförglömlig helg och livet leker.



Maj är en bra månad. Nu är det snart sommar på riktigt. Grillsäsongen tar fart och det solas en del på diverse olika baksidor. Det går åt en del solskyddsfaktor och aftersun redan nu. Njuter. Praktikperiod. Dop för en go liten Ronja och en del grillfester. Rosévinet känns självklart och det ska alltid finnas minst två flaskor hemma. Ett spanskt rött till grillen och så rosé & sprite till kvällen.



Juni inleds med sol, studentfest och kalas för mig & Idan som fyller. Avslutar terminen med plugg-gänget och tar efter tentan ett välförtjänt sommarlov. Tentan som man måste klara för att få fortsätta lärarprogrammet och jag tar hem den. Så skön känsla. Åker därefter på en helt underbar vecka till fantastiska Grekland med mammis. Vi njuter av klarblå himmel, salta bad och sol. <3
Möhippan för Erika blir galet vild och jättelyckad. En försmak för bröllopet!
Regn, regn, regn. Vill bara boka en ny soltripp. Månaden avslutas dock med sol och midsommar firas hos Emelie och Niklas. Sen va det Peace & Love.



Juli och sommarn är här. Vi svettas på peace, tältar, dricker ljumma drinkar till frukost och ser en del band. Men vi har det bra, så sjukt bra och jag trodde aldrig att jag skulle gilla tältlivet. Sommarens grymmaste vecka. Verkligen!
Sommarvärmen håller i sig, Linnea kommer med pojkarna och vi busar och gossar hur mycket som helst. Det är underbart att ha familjen så nära. Badar vid Stenvik, bränner våra näsor, plaskar i vattnet och grillar nästan varje kväll. Picknick på vallarna och engångsgrillar på klippan i solnedgång. Livet på en pinne. Jobbar lite. Sen va det dax för bröllop då. Erika & Johan. Sjukt fint och inte ett öga är torrt. Festen fortsätter till halv 8 på morgonen och brudbaret är nöjda med kvällen! ;)



Augusti inleds med några soliga dagar i Halmstad hos släkten. Traditionen fortsätter. Sol, bad och Tylösand. Jag säger bara sommar!! Det blir en del kräftskivor och tjejfester. En del hamnkvällar och rosé efter heldagar på stranden. Och så Sardinien. Vår pärla! Jag & Ida testar ett nytt hotell, självklart med frukostbuffé och havsutikt. Man kan inte se sig mätt på havet och stränderna är vitare än vitast. Paradiset.



September, vi drar igång träningen på riktigt efter sommarens uppehåll och det blir en del turer till svampskogen med pappis. Det va tydligen svampens år i år. Skolan börjar kännas seriös igen och hösten är här. Bara att gilla läget.



Oktober inleds med en ny praktikplats; Långberg. Jag trivs som fisken! Tar Ryan till Haag och myser med min fina syster och henns småkillar. Busar på dagarna och njuter av vin, mat och en massa systermys på kvällarna. Firar födelsedagar och det blir en del inflyttningsfester.



November måste piggas upp och det gör vi genom träningen. Skivstångspassen ger resultat och det blir bara roligare ju mer man tränar. Coctailpartyn och glöggkvällar förgyller denna mörka, men mysiga månad. Tänder ljus och njuter av helkvällar i soffan.



December inleds med ännu en praktikperiod och nu är det mysigt vill jag lova. Luciafirande och pepparkaksbak. Glögg och julmusik. Det handlads julklappar och jag älskar verkligen den här tiden.
Tar tåget till Göteborg och träffar Elin för att mysa på stan, äta goda middagar, ta igen en hel del tid och testa på yoga. Går på julbord och jobbar extra på MQ. Julafton firas hemma och det är mys, massa klappar och god mat. Men framför allt, vi är tillsammans. På juldagen träffar jag brudarna och det blir en tokbra kväll. <3









Mitt 2011 i korta drag. Konstaterar att jag haft ett bra år och en ännu bättre sommar. Tack till alla som finns i mitt liv och som gör varje dag till en fest. <3




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR