Startsidan

Lycklig

Skrivet:    ·  Allmänt

Läser om lycka. Hanna Hellqvist ska tydligen ha ett program om just lycka. Hon är härlig, mest känd som lite halvkorkad, sexgalen och bara skitrolig, i morgonpasset i P3. Lyssnar varje morgon, bra skit.

Men vad är lycka och vad betyder det för dig?

För mig kan det handla om flera saker. Jag är nog rätt lycklig, har en underbar familj som alltid ställer upp, 2 gulliga buspojkar som jag fått äran att vara moster till. Världens bästa vänner som jag alltid kan lita på, som ställer upp, som man kan mysa med, festa med, träna med och bara vara med. Det är viktiga ingredisnser i mitt liv. Jag är nog rätt posivit av mig och försöker ta vara på livet. Det handlar om att göra varje dag till en bra dag. Mer än så behöver det inte vara. Vardagliga saker som att träffa vänner, träna, äta gott, titta på favvoserien.. Ja det är livet. Men när är jag som mest lycklig då? Här kommer ett litet exempel på en dag.. ;)

Jag vaknar av att solen tränger in genom mina persinner. Tar en pw i hamnen. Himlen är klarblå och solen steker, det är redan tokhett trots att klockan bara är 8.
Packar väskan med frulle, lunch, kaffe, handuk och lite tidningar. Drar till femöre med tjejerna. Där steker vi på klippan hela dan, badar mycket och bränner oss lite på näsan.
Åker hem runt 6. Då är man ganska mör och jäkligt sugen på en kall drink och lite grillat. Tar en dusch, smörjer in mig och piffar lite. Beundrar dagens bränna. Sen drar vi ihop ett gäng och åker och handlar mat. Grill blir det. Underbara sommar! Kött, sallad, champinjoner, lite bröd.. Och så grillad annanas med glass till efterrätt. En fördrink och så lite rosé på det. Gärna rött vin till köttet. Kvällen är fortfarande varm och vi sitter ute hela natten. Jag njuter och vill aldrig att dagen ska ta slut!





































Sådär. Då vet ni vad som gör mig lycklig. ;)




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR