Startsidan

Tänkvärt

Skrivet:    ·  Allmänt
Det sägs att man kan gå ner fyra kilo på fyra veckor. Jo, det är sant. Att det sägs så allså. Nån som testat? 

Undrar bara en sak. Blir man lyckligare? Betyder minus fyra kilo att man blir fyra gånger lyckligare? Hmmm. Den är svår, måste nog suga på den ett tag.

Mycket kretsar kring vikt, vältrimmade kroppar & utseende. Men är det lixom allt? Är det det vi ska lägga vår tid & energi på?

Ja men varför inte? Vi lägger all tid på att inte äta. Att träna skiten ur oss & lixom glömma bort att äta efter ett hårt träningspass. Ja, för det händer ju. Ja, för det mår ju kroppen jättebra av. Säääkert.

Vill inte hamna där, nej tack.

Så jag tränar för att jag vet att jag mår bra av det, jag blir pigg, glad & får mer energi. Sen är det klart jag tränar för att hålla formen, självklart. Det ska jag inte sticka under stolen med. Det finns inget så skönt som när kroppen är helt slutkörd efter ett hårt träningspass. Man är lite svettigare, lite nöjdare.

Men fokus måste ju ändå ligga på både utsida & insida.

Ämnet väcker en del känslor, ja, det gör det. Men hoppas att jag träffat rätt nånstans därute.

Ni är fantastiska, glöm inte det mina fina.



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR